Język angielski
Joga & mindfuness
To przede wszystkim różnorodne zabawy i ćwiczenia zawierające elementy jogi. Regularne ćwiczenia zapobiegają sztywności ciała, kształtują prawidłowe nawyki zapobiegając jednocześnie wadom postawy, dysproporcjom. Korzystnie wpływają na świadomość ciała, wspierają koncentrację, wzmacniają wiarę we własne możliwości. Trening uważności/ mindfulness to trening, który skupia uwagę na byciu w obecnej chwili oraz doświadczaniu “ tu i teraz” poprzez zabawy i ćwiczenia. Podczas treningu dzieci zwracają uwagę na to, co znajduje się wokół nich ( przyroda, otoczenie), ale przede wszystkim doświadczają uczucia, emocje i myśli znajdujące się wewnątrz. regularny trening mindfulness wspomaga takie obszary jak : umiejętność radzenia sobie ze stresem, trudnymi emocjami, koncentracją uwagi, budowaniu prawidłowej relacji z innymi oraz samym sobą. Dziecko potrafi rozpoznawać emocje i uczucia, które aktualnie przeżywa.
Zajęcia plastyczno - sensoryczne
Każdy człowiek w dzieciństwie zaczyna odkrywać świat. Chłonie go wszystkimi zmysłami, dlatego też twórczość dla dziecka jest nie tylko źródłem przyjemności estetycznych, radości z własnej twórczości, ale przyczynia się do poznania otaczającego go świata. Działalność plastyczna dzieci stwarza szerokie pole do realizacji jego możliwości i pobudza do obrazowego wyrażania swoich odczuć. Daje mu przy tym radość i zadowolenie, wzmacnia poczucie własnej wartości. Jest wyrazem jego wewnętrznej energii, uspokaja je, daje uczucie odprężenia oraz zaspokaja typową dla jego wieku potrzebę działania. Dzieci podczas pracy twórczej rozwijają swoje umiejętności manualne, doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową, kształtują umiejętności wyrażania środkami plastycznymi.
Stosowanie w zabawie z dzieckiem różnorodnych technik plastycznych stymuluje ich dyspozycje twórcze. Rozwija fantazję, zdolności skojarzeniowe, pomysłowość, giętkość, oryginalność, płynność myślenia, zachęca do poszukiwań nieszablonowych rozwiązań. Maluszek uczy się i poznaje świat poprzez barwy i faktury. Odkryje różne techniki, nauczy się korzystać z plasteliny, wyklejać, lepić itp.
Zajęcia rytmiczno-umuzykalniające
Istotą tych zajęć jest wyzwolenie w dziecku aktywności, dzięki której ma ono możliwość poznania siebie, otoczenia oraz wyzwolenia przeżywanych emocji. Zajęcia te składają się z dwóch form – rytmiki i tańca. Rytmika dotyczy tempa i rytmu i tego właśnie próbujemy nauczyć dzieci. Drugą forma zajęć rytmiczno– umuzykalniających jest taniec. Ograniczony jest on do prostych dziecięcych pląsów pozwalających na uwolnienie swoich emocji i uczuć, zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Zajęcia te dostarczają wiele satysfakcji prowadzącym, ponieważ dzieci bardzo szybko naśladują pokazywane układy, domagają się tańczenia z nimi podczas „ luźniejszych” chwil, a także szybko uczą się słów piosenek.
Zajęcia ruchowe
Ruchowe zabawy, ćwiczenia są dla dzieci niefrasobliwą i atrakcyjną nauką o fizycznych cechach otoczenia. Każde zetknięcie się dziecka z fizycznym otoczeniem i jego przedmiotem wzbogaca zasób jego doświadczeń, ruchowe nawyki, którymi będzie ono w przyszłości posługiwać się w codziennych czynnościach i opanowaniu skomplikowanych czynności. W zabawowych formach ruchowych dziecko poznaje zakres swych możliwości, miarę wysiłku, uczy się odpowiednio reagować w obliczu trudności, przeciwieństw, zagrożeń i konieczności. Rozwijają one wszechstronnie organizm dziecka, jego motorykę, siłę, szybkość, zręczność i wytrzymałość, potrafią kształtować w dziecku postawy społeczne, życiowe, potrafią rozwijać jego intelekt oraz sposobić je do pracy i obowiązków, z jakimi spotyka się w swoim przyszłym życiu.
Ćwiczenia ruchowe zawierają także wiele niezaprzeczalnych wartości wychowawczych, spośród których na czoło wysuwa się kształtowanie określonych cech charakteru i postaw, takich jak: zdyscyplinowanie, uczciwość, sprawiedliwość, przestrzeganie przepisów, zgodne współdziałanie w zespole, umiejętność przewodzenia lub podporządkowania się, a także samodzielność, zaradność, odwaga, wiara we własne siły i inicjatywa.
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne wspomagające rozwój mowy są przeznaczone dla dzieci już od drugiego roku życia. Główną formą aktywności dziecka jest zabawa, podczas której dziecko w sposób nieświadomy będzie nabywało umiejętności i nawyki poprawnej wymowy. Wykorzystanie zabaw w terapii logopedycznej stymuluje i zachęca maluszki do mówienia.
Liczne zabawy i ćwiczenia np. ortofoniczne powinny być wykorzystane w pracy ze wszystkimi dziećmi, nie tylko tymi, które wymagają pomocy logopedycznej. Dlatego zajęcia te są idealną propozycją dla rodziców dzieci, które dopiero wkraczają w świat mowy– będą one stymulować rozwój językowy malucha. W małych grupkach będą odbywać się ćwiczenia „ buzi i języka”, oddechowe, ćwiczenia głosek i wymowy.
Dogoterapia
Dogoterapia jest to metoda, która doskonale łączy naukę oraz zabawę, prowadzona przez wykwalifikowanego dogoterapeutę, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies . Dogoterapia wspomaga rozwój osobowości, edukuje i rehabilituje.
Dogoterapia pozwala przełamać lęk przed czworonogiem i pogłębiać kontakt poprzez podchodzenie do niego, głaskanie i przytulanie się. Pomaga też kształtować orientację w schemacie własnego ciała i poznawać budowę zwierzęcia. Takie działania stymulują kilka zmysłów jednocześnie: słuchu, wzroku i dotyku. Dzieci mają szansę udoskonalenia umiejętności motorycznych, poprzez obserwowanie czynności wykonywanych przez zwierzę i naśladowanie ich, np. chodzenie, siadanie, leżenie. Jest to także znakomita okazja do tego, by ćwiczyć koncentrację uwagi i wyzwalać spontaniczną aktywność dziecka wobec psa.